måndag 24 november 2008

snö



Rent generellt kan jag säga att jag inte gillar vintern. Det är kallt och mörkt, folk stänger in sig i sina små hem, jag fryser och blir trött och ledsen.
Men det finns ett undantag, en sak som jag verkligen gillar. Snöfall. Snö som faller gör mig alldeles mjuk inuti, jag blir sentimental och poetisk. Jag tänker på alla jag tycker om, på allt jag vill göra. .Världen blir så tyst och lugn när det snöar. Inte lika påträngande.

Helgen var fin. Jag tränade capoeira, graderades, tränade mera, pratade med folk och mådde bra. Jag är fortfarande trött i hela kroppen, men längtar efter nästa träning.

Om tre veckor får jag äntligen träffa min syster igen. Om tre veckor och två dagar har jag tenta. Om tre veckor och två dagar åker jag. Om fyra veckor och två dagar är det julafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar