tisdag 11 november 2008

1 månad, 6 dagar

Jag har väldigt mycket saker. Vid varenda en av mina fem flyttar de senaste två åren har jag gjort mig av med massor av saker, i runda slängar har jag slängt halva mitt liv. Idag letade jag förtvivlat efter mitt vaccinationskort, Hepatit A, är jag vaccinerad mot det? Kortet finns någonstans bland alla tusen saker, jag var till och med i källaren och letade. Där hittade jag kort och brev, massor av kort och brev. Och gamla foton. Min studentmössa. Manus till de pjäser vi satte upp på gymnasiet. Mönster på klänningar och jackor. Teckningar, målningar, skissblock. Sånt som jag inte kan slänga, i källaren fanns det mycket minnen. Men inget vaccinationskort. Det börjar ju dra ihop sig. Intelligens! Seriöst, bli smartare än vad jag är.

Mitt nya liv går bra. Lite för bra, jag har blivit tråkig, och dessutom verkar jag ha fått en släng av autism. Jag går och lägger mig tidigt, pluggar och ligger i fas, jobbar och tjänar pengar, målar och ritar, går ut med vally, spelar piano, äter frukost. När kompisar frågar om fika, film, nintendo, öl säger jag mest nej, nej, nej. Allt måste planeras minst en dag i förväg. När någon spontanföreslår något får jag lite, lite panik, det känns väldigt jobbigt och jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Skolan går bra. Jobbet går bra. Allt går bra. Jag är tråkig och jag är rädd att erbjudanden om fika, film, nintendo och öl kommer försvinna.


of course I miss you and miss you bad
But I also felt this way when I was still with you

3 kommentarer:

  1. Du är säkert vaccinerad mot hepatit A. Du tog väl ett vaccin två gånger med sex månader isär, sen skulle det vara massa år. Men jag har dålig koll, dina syskon vet kanske mer.

    SvaraRadera
  2. Tid för en fika i helgen, no?

    SvaraRadera
  3. "Viruset kan överföras via förorenad mat och vätska såsom mjukglass, vatten och skaldjur", saxar jag ut från wikin, spontant så känner jag att kombinationen av maträtterna är rätt så... Oväntad. Måste det varnas specifikt för mjukglass? Speciellt i samband med skaldjur.

    Angående Hepatit A.

    SvaraRadera