lördag 29 mars 2008

inte som andra

"du är inte som andra tjejer"

är det en komplimang? Jag har fått höra det flera gånger det senaste, att jag inte är som andra tjejer. Jag är osäker på om killen som sa det menar det som positivt (jag tror det, eftersom jag bara fått höra det på krogen i nån sorts raggningssituation). Men jag har svårt för just den komplimangen.

Jag blir så nyfiken på vad han menar. Ser jag annorlunda ut? Beter jag mig på något konstigt sätt? Verkar jag vara knäpp? Är jag ingen riktig tjej? Jag undrar just om det är en vanlig komplimang att få, eller om det verkligen är så att jag är annorlunda.

Jag är visst som alla andra! Så det så.

Men åh, vad nyfiken jag är på hurdan bild dessa gossar har av tjejer och hur den bilden inte stämmer på mig. Nästa gång svarar jag "exakt vad menar du?". Kanske.

1 kommentar:

  1. Men att vara typiskt tjejjig är ju ingen komplimang. typ att inte kunna fånga boll och säga iiihhhh så fort nått är äckligt eller hemskt.

    Så det är nog bra.

    SvaraRadera