måndag 17 mars 2008

i brist på bättre sysselsättning


nu har min pluggvecka börjat då. Inget jobb, men tenta om en vecka, så jag borde plugga statistik otroligt intensivt just nu. Borde.
Lägenheten är städad, vally får långa promenader, jag träffar vänner och har massa inspiration. Det är så det brukar vara när man har något tråkigt man borde göra..
Jag har flera jättebra ideer som jag gärna vill göra nu. Nu när jag borde plugga. Men egentligen, hur svårt är det? jag vet vad som är viktigast. Tentan kommer gå igen, och igen om jag missar, och igen om jag missar den gången med. 4-ever and ever. Mina ideer kanske jag aldrig får inspiration till igen.
Vi får se hur det blir. Jag försöker skärpa mig, det är synd att statistik är så himla tråkigt, det vore gött att ha gjort den där kursen.

Igår var det vår, idag är det vinter. Vi hade superpicknick och satt i slottsskogen och drack folköl och göttade oss. Idag blåser jag bort med en istapp från näsan.

Jag har varit i stan och handlat:
- en rulle papper
- pärlor plus pärlplatta
- en dinosaurie av plast
- knivar
- nåt mer som jag har glömt

nu jävlar ska jag vara kreativ.

1 kommentar:

  1. Haha, jag känner igen mig. Fast jag brukar nog mer bli passiv och inte göra nåt särskilt i stället. Typ sitta vid datorn jäääättelänge. En annan sak som är bra för att få saker gjorda är att få besök...

    SvaraRadera