söndag 2 mars 2008

helg



helgen har varit väldigt intressant...
Började i fredags, skulle ta det lugnt. Förfestade med några från klassen och några till, och det var väldigt trevligt. Sedan gick vi ut, och hur det nu kom sig hamnade jag tillslut på en efterfest hos en hjobo med alla hans kompisar. Jag hade skitkul, och jag tänkte flera gånger att det var synd att jag inte träffat dem tidigare (har varit så trött på att inte känna någon i Hjo). Det kändes som ett gött gäng, även om jag kände mig lite annorlunda. En tjej presenterade sig som "karin, men dom brukar kalla mig för Hjos Paris Hilton". hihi. synd för henne att jag inte alls tycker att Paris Hilton är särskilt häftig. Framåt natten började några diskutera politik, och jag var inte alls sugen på att diskutera (speciellt inte när jag snabbt förstod att jag var i ett hus fullt av smygrasister). När de sen började skämta blev jag så sur så jag gick hem. Måste de besanna mina fördomar om att småstadsmänniskor saknar respekt och öppenhet?
Lördagen var ett helvete. Jag hade tagit det lugnt på fredagen, men nå skit måste jag fått i mig, för så bakis som jag var då har jag nästan aldrig varit. Jag tyckte väldigt väldigt synd om mig själv nästan hela dagen.
Sedan kom några vänner från Göteborg och det lättade mitt sinne betydligt. Dessutom började baksmällan gå över då framåt sex-tiden. Vi åt mat och så, och sen började festen. Jag hade askul, och enligt mig var festen väldigt lyckad :) Vi gick ut, dansade ett tag, sen gick vi hem igen och hade efterfest. Fem personer sov över, jag vet inte riktigt hur vi fick plats.
Idag har vi gjort kladdkaka och gått lite promenad. Det var härligt. Jag är ens inte bakfull (fastän jag drack betydligt mer igår än i fredags). Härligt. nu ska jag se på film.
tack alla för ni har gjort min helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar