torsdag 18 september 2008

veckans tre höjdare

Jag gillar listor. Här kommer en lista på veckans största händelser:

3. Jag tog tag i min ekonomi som inte vill vara vän med mig. Ringde till posten och sa: "hej får jag jobba?" och det fick jag. Sen mailade jag en lärare på skolan och skrev: "hej får jag jobba som handledare?" och det fick jag. Så det finns hopp. Dessutom sökte jag alldeles nyss ett "riktigt" jobb (som testare nånting nånting). Synd att jag fick en släng av dyslexi, "max 500 tecken med blanksteg" råkade bli "max 500 ord nånting nånting". Så jag skrev en motivering till varför jag skulle ha jobbet och försökte få ihop något som i alla fall liknade 500 ord. Lite tur är det att jag inte är så bra på att ordbajsa, 211 ord blev det (efter visst krystande). Men eh ehhh eeeh, ja det varsisådär 1200 tecken. hoppsan.

2. Jag har köpt en ny säng! Jag hade en gång en 120-säng, men efter vissa bostadsbekymmer bytte jag bort den mot pappas 90-säng. Nu har jag plats igen, men pappa ville lämna ifrån sig sin 120-säng. Jag fick en ny av honom, pappa betalar. (Ja, jag är en brat. Se nästa punkt)

1. Taiwan är ett land långt borta. I det landet bor min kompis Jonas och några fler, tex hans flickvän som jag inte har träffat. Än! Jag ska dit över jul och nyår och ett tag till. I tisdags köpte jag flygbiljetter, jag åker den 17:e december och kommer hem den 15:e januari. Herregud, jag ska till Taiwan!! :D:D:D
(och ja det där med brat, jag har pengar på banken som jag har ärvt. fonder is the shit)

3 kommentarer:

  1. Kul att du åker till Taiwan! Åh, vad skönt och kul det låter! Jag vill också!

    SvaraRadera
  2. brat! :D
    jag vill också till taiwan.

    SvaraRadera
  3. omg! en hel månad i taiwan! du är så värd det my little brat. åååh det kommer bli typ fantastiskt :D

    SvaraRadera