tisdag 2 september 2008

skolstart

efter önskemål kommer här nu ett inlägg om skolstarten.
Jag började igår igen efter studieuppehållet med en lunchdate med min fru. Det var härligt, mycket folk på skolan så vi satt på trappan till kårhuset och åt vegbuffel i solen. Bättre start på året kan jag inte tänka mig.
Efter det var det då dags för min första föreläsning, nämligen fysik. Jag blev lite chockad när jag kom in i föreläsningssalen, jag hade glömt hur mycket nörd det ens var möjligt att vara. Väldigt mycket. Jag gillar ju nördar i vanliga fall, men de här spelar i en helt annan liga än någon jag känner. I vilket fall. Föreläsningen gick bra, jag blev sömnig, kom försent till andra halvan, träffade Sandra, drack kaffe i pausen. Vi började med mekanik, och det känns som att kursen kommer att gå ganska bra ändå.

Idag har jag varit ledig och jag har mest gått omkring och varit lite emo. Jag har haft en inneboende under en månad nu, min kära barndomsvän Jonas, och idag var månaden slut. Jag följde honom till flygbussen, och nu ser jag honom inte igen förrän om jättelänge. Han kommer inte tillbaka förrän om ett år, men jag kanske kommer till honom över jul. Jag tror det. Jag vill det.

1 kommentar:

  1. jahadu, vänta bara till kvantgrejerna börjar! :D

    men jag fick fyra i den kursen!

    /mst

    SvaraRadera