söndag 14 september 2008

IHOP

ja, nu var det ju ett tag sen jag bloggade. jag tänkte skriva ett lagom personligt, intressant och kanske lite roligt inlägg. genomtänkt och spännande. men jag gör det en annan dag.
några saker har varit i mitt huvud senaste veckan. Jag illustrerar med mer eller mindre passande bilder:


hela veckan har varit en konstant dålig hårdag. jag är i stort behov av en ny, bra frisyr. Ska se om jag kan vara hårmodell imorgon, det vore fint. gratis och så.


Jag har pluggat mycket och duktigt. Men jag har glömt allt jag kunde, så ganska ofta sitter jag med en uppgift och tänker: "jag VET ju hur det här ska lösas!" men jag kan för mitt liv inte komma på hur. Uuuh frustrerande..


Alla jag har träffat senaste veckan har jag klagat för, jag vet inte alls hur min ekonomi ska gå ihop. Efter en snabb överslagsräkning har jag ca 1000kr kvar varje månad, som ska räcka till träning, öl, kurslitteratur och fika och allt annat jag vill ha. Kläder skor, nytt hår, etc etc. Jag behöver ett extrajobb. I needs it.


Men ja. veckans största händelse är väl att jag numera har en pojkvän. Det tog ett tag, jag har ju varit intresserad av honom sen urminnes tider ungefär (innan sommaren i alla fall). Och nu är vi faktiskt ihop. Per frågade i veckan om vi var ihop, jag sa nej och sebbz sa ja. Men nu har jag alltså vant mig vid tanken, och nu säger jag med ja om någon frågar.

2 kommentarer: