söndag 21 september 2008

helgen i kronologisk ordning

ja det har varit en bra helg.
I fredags hade vi i dansgruppen kickoff. Det kom jättemånga nya och glädjen var stor. Vi dansade, dom nya var grymma och det hela var mycket lyckat.
På lördagen pluggade jag seriöst flera gånger. SEN tröttnade jag och började baka kakor istället. Tyvärr brände jag kakorna i ugnen, alldeles svarta och oätliga blev dom. Vally tuggade lite i en kant, sen tyckte inte ens hon att det var gott längre.
SEN kom min fru och hälsade på, vi klippte lite i mitt hår, men bestämde sedan att hennes mamma skulle klippa mer en annan gång. Min svärmor är frisör minsann.
SEN gick vi till min sebbz, han hade fest. Jag drack en flaska vin, fuldansade, rökte bara en ciggarett och sånt. Framförallt hånglade jag.
Idag vaknade jag såklart alldeles för tidigt och var bakfull. Jag gick omkring, åt makaroner, sov lite till och så i flera timmar. SEN åkte jag och vally ut till fiskebäck och hälsade på Karin. Vi lagade mat och sen låg jag i Karins soffa och tittade på när hon fixade och donade. Det var fint, skönt med kompisar med soffor man kan ligga i om man känner för det.
SEN var det dags för terminens första dans! Jag var fortfarande lite bakfull, men det gick över. Det kom massa nya som tänkte börja. underbart. Dansgruppen är vår lilla bebis, och det är så kul när det går bra. Jag är inte ens med i styrelsen. Jag gnällde lite om detta för josse, och hon sa att det eventuellt gick att rösta in mig på nåt sätt. Fram tills dess tänker jag gå på alla styrelsemöten och infiltrera dansgruppen bäst jag kan. Jag var ändå med och startade den.
Kvällen avslutades med tv hos sebbz och hans två inneboende. Fint. Nu ska jag sova, imorgon är det måndag (det brukar vara så när det är söndag). godnatt.

2 kommentarer: