måndag 9 mars 2009

Krita

Helena var här och visade hur stark hon är

Alltså, homosexuella kvinnor kallas flator, homosexuella män kallas bögar, men vad kallas heterosexuella män och kvinnor? Om en tjej råkar spana in någon som är straight, säger hon verkligen bara "jag är inte flata"? Jag vill också ha ett namn!
Dessutom vad ska bögar svara på "jävla bög"? "jävla... ...raksträcka"?
Fyll gärna på med ord, skällsord eller snälla ord om heterosexuella. Jag kan tro att vi har något namn inom gayvärlden, som ingen har avslöjat för mig... "Hon är en sån där krita" tex. Om det nu skulle vara krita man kallade heterosexuella kvinnor.

På tal om gay fick jag idag höra att jag är Kristinas lammkött. Wooh, jag är ung! *ålderskris*
Jag fick också höra att man kan märka att jag varit aktivist i min dag. Härligt.

3 kommentarer:

  1. åh du är mitt lilla lamm <3

    SvaraRadera
  2. det här är ett mycket intressant ämne. jag tänker att anledningen till att heterosexuella inte har ett namn likvärdigt flata/bög, är att heterosexualiteten utgör en så stark norm i samhället att den många gånger är osynlig, outtrycklig. det behövs liksom inget speciellt "namn" på heterosexuella, bara på avvikelserna ifrån det. men låt oss skapa namn! jag antar att "straight" har blivit en okej term på heterofolk. eller så tänkte jag när jag var i raggarsvängen och försökte lista ut vilka brudar som var flator eller inte:) men roligare namn vill man ju ha! känner att jag ska höra runt lite bland mina små gayisar.

    och du lyser ju aktivist lång väg;)
    kramkram

    SvaraRadera
  3. There is no spoon! Eller fork, i det här fallet.

    SvaraRadera