fredag 26 december 2008

Tokyo!

Jag var lite orolig forut. Jag menar idag skulle jag ju aka till en av varldens storsta stader alldeles sjalv. Ta mig till mitt hostel alldeles sjalv. Men jag behovde inte oroa mig, det gick ju bra! Yay!

En sak som jag har markt ar att jag har blivit mer och mer flygradd. Det ar framfor allt vid landningen som radslan kommer, jag tror att planet kommer storta. Idag var jag nastan saker pa att jag skulle do, "flyger vi inte for lagt? varfor skakar planet? tank om vi stortar nu, hur lange klarar man sig i vattnet? kommer vi fa aka pa den stora rutchkanan?". Tankarna snurrar fortare och fortare i mitt huvud, och sen somnar jag. Somnar. Alltsa jag ar cp, men hittills den har resan har det hant varje gang. Fyra landningar kanske inte egentligen ar ett tillrackligt bra statistiskt underlag, men anda. Jag sitter i planet, oroar mig, kanner radslan stiga i kroppen, blir riktigt orolig, analyserar minsta bump, minsta oregelbundenhet, tar hart tag i armstodet och sedan somnar jag som en klubbad sal, for att till sist vakna av dunsen nar flygplanet slar i marken, hur tryggt och lugnt som helst.

Jag skickade nagra god jul-sms forresten, men nagon installning pa min mobil var fel sa inga kom fram. Sa jag far saga det nu - God Jul! eller god fortsattning. och gott nytt ar i forskott. och sa vidare, glad midsommar nar vi anda ar igang.

Sitter i Tokyo nu alltsa, resan gick bra, inga flygplanskrasher och jag gick inte ens lite vilse. Det ar kallt och maten ar dyr jamfort med taiwan, och staden ar jattestor! jattejattestor! jag akte tunnelbana i nastan en timme, och jag kom ca tre centimeter pa kartan. Ojojoj, jag sager da det.

1 kommentar:

  1. Hej Lippan!
    Fick ditt sms,fick du mitt? Vi är också i en storstad, vi gick i ett par timmar och kom bara några cm på kartan. Bodil blev så trött så hon somnade innan vi hann fika och sover än. Snart ska vi äta revbensspjäll som Britta lagar till, igår åt vi upp Herman hare som nyss gjort sitt sista skutt. Han smakade fint med gräddsås till.
    Sköt om dig i stora staden och hälsa Martin så gott när du träffar honom. Britta, Gustav, Helena hälsar, jag är säker på att Bodil också hälsar även om hon just nu sussar så gott.
    Kramar fr pappa

    SvaraRadera