tisdag 30 december 2008

Tokyo II

Nu har jag varit i Tokyo i fyra dagar. Jag kanske skulle kunna bo har, jag gillar staden. (Lite lik goteborg, fast stor)
Alla har ar snygga, har kansla for stil och mode. Jag tror inte jag har sett en enda japan med fula klader, vilket far mig att kanna mig annu mer slackig. Dessutom ar alla japaner valdigt petite, vilket far mig att kanna mig stor och klumpig. Jag kanner mig inte sa dar varst kvinnlig har helt enkelt.
Vi har haft tur med vadret, stralande sol varje dag. Solen reflekteras fint i en guldbajskorv som ligger pa ett tak pa vagen mellan mitt hostel och tunnelbanan. Bilder kommer senare.
Jag har hangt med martin och mia valdigt mycket, det har varit trevligt. Skont med sallskap och de ar roliga och skona bada tva.
Eftersom allt ar dyrt har forsoker vi snala hela tiden, men igar slog vi pa stort och at sushi. Jag menar man kan ju inte aka till japan utan att ata sushi. Till och med martin at tva bitar (han gillar egentligen inte fisk alls). Och jo, sushin var fantastisk. Plus festlig, eftersom det var sma tallrikar som akte runt pa ett rullband och sa fick man plocka de tallrikarna man ville ha. Sen kostade de olika bitarna olika mycket, sa tallrikarna var fargkodade, det pa en guldig tallrik var dyrast, bitar pa en vit tallrik med gron kant var billigast osv. Varje tallrik hade ett chip sa nar vi skulle betala kom det en snubbe och holl en liten apparat ovanfor packen med tallrikar, som da registrerade vilka tallrikar man hade tagit och raknade ut hur mycket man skulle betala. Japan <3
En konstig grej ar att tunnelbanan slutar ga vid 12 pa kvallen, vissa stationer stanger redan 11. Sa det gar ingen tunnelbana alls under natten, inte forran morgontrafiken kommer igang igen vid femtiden. Detta innebar att ska det festas, sa ska det festas ordentligt. Jag och Martin tog fasta pa detta och festade till klockan sju, sop bort alla vara pengar och blev skitfulla. Det var roligt, men Martin har fortfarande angest over det dar med att vi sop bort lite mer pengar an vi tankt...
Bilder fran Tokyo kommer, men jag har inte med min dator och har finns ingen kortlasare, sa ni far halla er.
puss hej och kommentera garna, jag blir sa glad da :)

6 kommentarer:

  1. jag vill åka till tokyo! fast innan dess måste man gå på någon superdiet alltså. pust. om du känner dig stor och klumpig måste dom vara extremt små. puss <3

    SvaraRadera
  2. samma sak london med tunnelbanan..
    /mst

    SvaraRadera
  3. hejs syster. kul att du har roligt med martin och mia. jag är lite avundsjuk på dej faktiskt. (och för det där pappersvaruhuset ni hade vart på... där hade jag velat gå... ojojoj.)

    SvaraRadera
  4. Hej Elsa. Låter härligt med Tokyo. Vill också ut och röra på mig. Ha ett bra slut och en underbar ny början på det nya året. Ta hand om dig.

    SvaraRadera
  5. jag vill oxå se guldbajs :) wilma lär mig varje dag vilket bajs som är gott och vilket man får ont i magen av. puss gott nytt år

    SvaraRadera
  6. Jag gillar guldbajshuset, det var som en vägvisare lixom.

    SvaraRadera