tisdag 23 december 2008

niggah, how


Två gånger sen jag kom hit har jag varit ute och sprungit i "18 peaks mountain". Det är alltså en park som ligger på ett berg med 18 toppar. Det ni.
Jag lär mig lite kinesiska, "ni how" betyder "goddag", "how tjii" betyder "god mat" och "niggah how" betyder "det där är fint". Jag spanar varje dag på de kinsesiska tecknena, och jag har lärt mig några sådana också. XiaoWei berömde mig för att jag skrev fint.
Folk här är väldigt trevliga, de vill väldigt gärna visa sitt land. Tre olika personer har erbjudit sig att visa mig runt, jag ska få privata kinesiska-lektioner av en tjej jag råkade möta när jag var ute och sprang och igår fick jag en sparbössa, bara sådär.

Allting jag äter är konstigt. Det mesta smakar som inget annat jag någonsin prövat, så jag har till en början väldigt svårt att bestämma mig för om jag tycker om det eller inte. Det brukar sluta med att jag bestämmer mig för att det är något av det godaste jag ätit. Jag har dock fortfarande inte testat varken gris- eller hönsfötter, inte groda och inte ankfoster.

1 kommentar:

  1. God Jul Elisabet!
    Är i Hålt med modemuppkoppling, det tar på nerverna, men tålamodet kan behöva prövas.
    Ha det riktigt gott.
    Puss och kram
    Pappa

    SvaraRadera