onsdag 24 december 2008

julafton


Det här är första julen som jag firar utan min familj.
Igår kväll slog hemlängtan till. Ordentligt. Hur festligt det än är att vara i ett främmande land där nästan allt är annorlunda så längtar jag hem. Hem till trygga sverige, till min familj och mina vänner, till allt det som jag vet hur det funkar, till ett ställe där jag vet hur jag ska vara.
Det är också lite svårt att bo hemma hos någon annan. Det känns som att jag tränger mig på, och hur jag än gör så känns det som att jag hela tiden gör något fel. Som att jag är väldigt irriterande, men jag vet inte alls vad det är jag gör.
Och idag är det julafton. Det är 20 grader ute, molnigt och lite blåst. Jag har gjort knäck och kola, planerar att koka risgrynsgröt, göra jansson och steka köttbullar. XiaoWei och jag har klätt granen och det är julmusik på hög volym. Julkänslan vill ändå inte riktigt infinna sig.
Jag saknar er.

5 kommentarer:

  1. åh jag saknar dig! jättemycket.

    SvaraRadera
  2. du är saknad här med! ta hand om dig! god jul! puss

    SvaraRadera
  3. Saknar dig med, raringen min!
    puss och kram från pappa

    SvaraRadera
  4. kändes verkligen att du fattades. men nästa jul, då gälar. pappa kallar mig lippan..

    SvaraRadera