måndag 8 december 2008

det är så tråkigt att vara sjuk

Igår blev jag ju förkyld. Idag kändes det ok på förmiddagen, åkte till skolan för lunch med min fru och väl där så kände jag mig hemsk. Jag tror jag fick feber och allt möjligt. Aids kanske. Åkte direkt hem, bäddade ner mig i soffan tillsammans med vally, och sen har jag sovit och sett på ncis hela dagen. Alltså jag gillar ju den serien, men gud vad tråkigt det är när man inte orkar göra något.

Middagen i lördags hos pappa var lite speciell. Ni har hört om "sju sorters kakor"? Pappa ordnade middag med "sju sorters fåglar". Ja, fåglar. Det var fasan, gås, duva, and, eeehh, några fler som jag inte minns namnet på. Det var spännande, själv brukar jag vara stolt när jag lyckas laga till kyckling så det blir hyffsat gott. Min pappa alltså, laga mat kan han. Sen fick jag med mig gåsgryta och massa annat kött hem, tex en stek till en framtida SÖNDAGSMIDDAG (med gele).
Det är inte varje dag man sitter i bultens studiehall och hittar hagel i maten.

Det blev kanske lite osammanhängande inlägg, jag skyller på feberyra.

4 kommentarer:

  1. jag tror du har dragit på dig en släng av SARS. eller wåldtäkt. det är något som går just nu.

    SvaraRadera
  2. SJU SORTERS APA!

    (fucking google it)

    SvaraRadera
  3. Hagel, låter krispigt det änna. Som att inbaka chips i fågeln.

    SvaraRadera
  4. STEKEN!!!!! jag är också sjuk nu, men sen jävlar. då blir det söndagsmiddag av.

    SvaraRadera