måndag 4 februari 2008

måndag


idag har vi haft kroki igen, och det var nästan ännu roligare den här gången! wow alltså. plus jag fick beröm av läraren :) *stolt* det är märkligt vad glad man kan bli av beröm, och som en vän sa, speciellt när man förtjänar det. Jag är riktigt nöjd med vad jag gjort hittills, många teckningar som blev bra (även om jag ofta råkar rita för stort, så antingen huvudet eller fötterna inte får plats).

Förra veckan var mitt humör en studsboll. Först upp, upp, upp, allt gick bra, allt var bra, och sedan ett magplask i lördags. Jag vet inte vad som hände riktigt, men nu är det på väg upp igen. Kanske ska jag ha mens snart? (ja, jag vet. de flesta tjejer i min ålder har stenkoll på exakt när den ska komma, och när den senast var, men jag brukar glömma bort sånt..)
Dessutom drömde jag att jag födde barn i natt.. Det var en märklig dröm, jag gillar egentligen inte barn, men den här ungen jag födde var jättesöt och log mot mig (inte en blålila, skrynklig korv som skriker) Undrar om det betyder något, om man drömmer att man får barn menar jag. Gjorde det i förra veckan med, även om den drömmen var mer absurd (utspelade sig på 50-talet, och barnen fick man ur ägg som låg i en swimmingpool)

Min far och lillasyster kom tillbaka till Sverige igår (välkomna!). Ska bli trevligt att träffa dem igen, det var ju ett tag sedan nu. Fick ett vykort idag, och det var väldigt fint, jag blev himla glad av det.

jag längtar tillbaka till göteborg (snart, snart). Det kommer nog ordna sig med jobb också :) Samtidigt är det många saker jag vill göra här först, några tavlor jag vill måla. Det blir nog intensivt här på slutet :)

(bilden gjorde jag igår. har fått akvarellfärger av min mamma som jag ville prova)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar