tisdag 5 februari 2008

är det allt?


Är inte livet mer än en lång rad med dagar? Dagar som man fyller med olika saker, relationer, intressen, arbete. Är inte själva livet något mer, något annat? Om jag är lyckad och framgångsrik, spelar det verkligen någon roll?

Även om jag är social, smart, kreativ, stark och känslig, hur kan jag veta vem jag är? Är jag inte mer än mina intressen, kunskaper, karaktärsdrag?

Vad mer?
en lång rad dagar vi försöker fylla

Var inte rädd för tomheten, elisabet. Hur kan jag inte vara rädd?

(bilden är från deviantart)

2 kommentarer:

  1. Känner så igen mig. Funderat så mycket kring detta.
    Tror att den man är ligger mycket djupare än sina egenskaper eller beteenden. Läste någonstans att skulle man förlora sina ben i en olycka så skulle man ändå fullt ut vara samma jag, alltså jaget är inte beroende av kroppen. Men vem är man då? Måste man veta allting...
    /A

    SvaraRadera
  2. Det är liknande sådana tankar som gör att jag inte blir färdig på Chalmers nån gång... För vad iallsindar spelar det för roll i evigheten?
    (Skulle jag bryta kontakten med Gud skulle jag nog inte se något skäl till att göra något alls längre...)
    Enligt mig med många är du en unik skapelse med ett unikt syfte...

    SvaraRadera