söndag 10 februari 2008

helg

helgen började lite dramatiskt, barnkrån i lilla hjo där inget brukar hända alls. Sedan åkte jag tåget mot göteborg, som så många gånger förr, men plötsligt blev det helt svart och tåget stannade. Det visade sig så småningom vara en gasläcka som gjort att tåget måst stanna. Det var ju lite jobbigt, kom fram till göteborg flera timmar sent, och när det stannade hade vi bara kanske fem minuter kvar till centralen. Men det gjorde inte så himla mycket, det var ju liksom inget att göra. Jag fick kaffe och macka :)
Det var väldigt tråkigt att vänta, så jag ringde massa olika människor för att prata och döda lite tid, och det var trevligt :) Tillslut kom jag fram, åkte till jonas och vi åt pizza.det var gott, trots mackan var jag dödshungrig.


Jag åkte i lördags till min far långt ute på landet. Det är trevligt här. Trevligt att hänga med pappa lite, det blir annars ofta att jag sover hos mamma (eftersom hon har kvar huset där jag växte upp, så känns det ofta lättare att vara där).
Idag var vi ute och sprang, jag funderar på att springa göteborgsvarvet. Så nu kommer det bli massa spring. Problemet är bara att jag inte anmält mig, och man kan inte göra det längre. Så jag får se om jag löser det problemet på något sätt, eller så skiter jag i att springa...
Det var härligt i skogen, lite blött bara. Sen fick jag skoskav, och det är ju inte så himla kul precis. annars gick det bra :) jag kommer bli jättestark och jättesnabb snart.

Imorgon ska jag till tandläkaren, det var några år sen jag gick dit nu. Det är lite läskigt, tänk om jag har åtta hål i varje tand! Eller nåt. Det går nog bra. *övertygar mig själv* Och går det inte bra, så är det ju bra att göra något åt det (åt alla två tusen hålen alltså, så jag inte tappar alla mina tänder vid en ålder av 23)

Det har inte blivit någon fest denna helgen... Men efter spontanfest i onsdags, och lite smygsupande i torsdags är jag ganska nöjd ändå. Min roomie Elin är superb att festa med :D borde kanske stanna i hjo över helgen lite oftare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar