onsdag 27 februari 2008

karantän


akvarell jag gjorde igår. det är ett självporträtt men ser ut som en liten jävla mupp.
Idag ska vi börja med modellmåleri, schemaändring (skulle egentligen vara nästa vecka). Modellen kommer efter lunch (det är lunch nu), och nu i morse har vi jobbat med FÄRG. Blandat färg. det gick fan inte nånstans. jag såg några färger och skulle blanda dem. hur jag än blandade så blev det knappt ens likt de där jävla färgerna. tillslut gav jag upp och blandade bara den fulaste färgen jag kunde. helvetes jävla skitfärg.
sen är det jobbigt att jag bryr mig så mycket om mitt ex. Ju gladare han är desto svårare blir det för mig att bara skita i honom. Jag är så trött på att bry mig, varför kan jag inte glömma honom? Jag skulle ens inte vilja ha honom även om han ville ha mig. Det känns som att det skulle vara mycket lättare för mig då, om han var lite mer olycklig. Kanske just därför det går så jävla lätt för honom? Jag längtar tillbaka till kompisarna i göteborg, kanske om jag skaffar ett liv så går det lättare. Jobbigt bara att risken då ju finns att jag stöter på honom och hans nya. Fuck ass.
Så nu är det nog bara att fylla i blanketten "åt helvete med hela skiten"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar