onsdag 19 december 2007

bort härifrån


hon som jag delar lägenhet med är inte hemma, åkte till sin pojkvän i måndags. anledningen? magsjuka. stackarn.
jag blev ju rädd att bli smittad såklart. glömde klorinet, men verkade klara mig ganska bra ändå. tills idag, var hos en vän och mådde plötsligt illa. jag sprang till ica och köpte vitpeppar, det ska visst hjälpa att svälja hela korn. värt chansen iaf :)
snart är det jul, hej och hå. lång jul, med julafton på lördag och måndag. med mamma och med pappa. det ska bli skönt med jul. skönt att träffa familjen. skönt att komma bort litegrand, kanske få lite perspektiv. kanske inte sakna så mycket.
sen är det dags att åka ut i världen. ska till san fransisco den 30:e med några vänner. där kanske jag också får lite avstånd till det som hände i helgen. oj vad jag längtar dit! och OJ vad kul vi ska ha! Jag packade idag, men största delen av väskan tog julklapparna. känns skönt att inte ens fylla väskan till hälften med packning (eftersom jag har tänkt tokshoppa i usa)

jag hoppas nu på vitpepparn, vill inte bli sjuk! tröståt lite chokladpudding jag passade på att köpa när jag var på ica, och jag tror jag mår lite bättre. Imorgon julfest med skolan, på fredag avslutning. Sen börjar julen.
nu vill jag bara bort, åka långt bort härifrån. snart.

2 kommentarer:

  1. Å nej! kom inte hem med magsjukan nu. Jag vill inte ha den i alla fall, då låter det bättre med en halv väska julklappar...

    SvaraRadera
  2. nej det verkar som att det ordnade sig :) så jag tror du kan vara lugn...

    SvaraRadera