torsdag 22 november 2007

färgcirkel

färg alltså. det här har jag gjort idag.. fast mer som en triangel (fast den blev lite sned) med grundfärgerna i hörnen. sen började jag på en målning, som blev nästan grå, men ändå ganska fin (ni får se sen när den är klar). Ska lägga på mer färg sen, kanske nästa vecka till exempel. det är svårt att veta hur en människa faktiskt ser ut, jag vill ha kroki NU!
Det är så att vår skolas vanliga modeller har flyttat.. Så vi har skjutit på krokin. Dumt va.. Ingen som vill vara naken inför ett gäng konstelever på en folkhögskola i hjo?? (säg ja, kom hit, ni får pengar)
jag tror att grönt är en varm färg. mossgrönt tex, oj vad varm jag blir. (men det är det alltså inte)
Snart helg, veckan är nästan över för den här gången. nästa vecka blir två (jag kommer stanna här på helgen, och vad finns att göra i hjo? just det, gå till skolan)
puss på er, hejdå hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar