tisdag 7 oktober 2008

dagen som bättrade sig

nu är jag på topp. bloggtopp.

ja dagen började ju inte så bra (se inlägget från i morse). När jag vaknade var jag på lika dåligt humör som när jag gick och la mig, det vill säga åt helvete.

Men! Någon från academic work ringde och sa att jag inte alls verkat knäpp när jag var på intervjun (på en fråga om hur jag jobbade i grupp på posten råkade jag svara ungefär såhär: "jobbar i grupp? men vi jobbar aldrig i grupp!" kristina har haft mycket roligt åt detta). Jag har alltså gått vidare i REKRYTERINGSPROCESSEN. Hett. Känns som en idol-uttagning.

Sedan hoppade dagen upp ett snäpp till. Jag åkte till skolan för en fysikföreläsning och idag förstod jag faktiskt något! Jag fattade tillräckligt mycket för att kunna formulera en fråga, det är inte lite, det! Igår tex var jag helt förlorad.

Sen var det lunchdejt med min underbara fru. Dagen blev bara bättre och bättre. Vi pratade om allt möjligt och sen pluggade vi (lite).

Examinationsseminarie sedan. Vi presenterade vårt arbete och lyssnade på andra mer eller mindre intressanta presentationer. Det hela var mycket lyckat, framför allt är det skönt att ha det gjort.

Dagen blev sedan ÄNNU BÄTTRE, jag träffade finlinus och fikade. Åt en enorm vaniljbulle och drack te.
Nu är jag helt slut, men jag är åtminstone på mycket bättre humör.

3 kommentarer:

  1. hej eh... jag skriver kommentarer här varje dag typ. Fast dom fastnar nånstans på vägen mellan hjärnan och fingrarna.
    Kul att du gått vidare i REKRYTERINGSPROCESSEN iaf, du är nog inte så knäpp som du själv tror heller...

    SvaraRadera
  2. hahahaha, tänkte precis skriva nåt om ditt använande av versaler. hihi

    SvaraRadera
  3. Hej. Jo, det ska jag säga dig vem det är, Olle Nyman heter han och kommer från Luleå. Låten heter "Don't Let Those Bastards" och finns på skivan Venture. Ladda ned den! Synd att du har mycket nu, blir nog bättre snart. Ha det fint. Kram

    SvaraRadera