måndag 27 oktober 2008

Annars då?


Jag längtar bort. Vart som helst, bara bort. Funderar på att bosätta mig på den ryska tundran alldeles själv, mil från civilisationen. Där ska jag göra knäppa konstverk hela dagarna, ett piano ska jag ha också. Leva på konserver och ha några vargar som enda sällskap.
Jag vill inte alls gå i skolan, vara social och ambitiös. Jag vill vara uppe hela natten och måla fula tavlor, tejpa en skulptur av wellpapp, göra konstiga filmer och stå på huvudet. Jag vill springa tills mina ben går sönder, sjunga falskt och dansa naken, göra hundra konstiga cementfigurer, göra en teckning över en hel vägg.
Det är inte jag som gjort bilden.


Reagerar som vanligt på fel sätt alldeles för mycket

2 kommentarer:

  1. får man hälsa på när du har flyttat? jag har alltid velat ha en ursäkt att åka dit.

    ibland vill jag också bara bort och inte alls göra alla måsten utan bara vad jag känner för.

    ha det gott.

    SvaraRadera
  2. det finns ingen anledning till att dansa med kläderna på. kan vi inte göra en jättestor lerfigur utomhus tillsammans på söndag? jag köper leran. sen ställer vi den på något absurt ställe typ ovanpå en busskur eller ännu bättre, inne i en spårvagn. det är bäst att få utlopp för sin av chalmers hämmade kreativitet. Det är bara en tidsfråga innan jag blir galen och rakar av mig håret i mitten av lp2.

    SvaraRadera