tisdag 22 juli 2008

summertime



oj vad jag gillar den låten. Nästan alla versioner, men den här bäst.

Jag har funderat över en sak. När jag berättar att jag jobbar på posten, så får jag ofta frågan "sorterar du, eller delar du ut, post?". Varför? Varför tror alla att det är så? För alltså, först sorterar jag posten och sen delar jag ut den. Vem har spridit ut ett rykte om att det är en person som sorterar, och en annan som delar?? Alla verkar tro det! Varför??
Dessutom tror väldigt många att vi börjar hiskeligt tidigt, vilket inte heller är sant. Jag tex börjar 8. Men förr började man jättetidigt, så det är inte så konstigt kanske att folk tror.

En annan sak som jag undrar över är varför jag alltid får lust att måla och göra massa saker ungefär vid den tiden jag borde vara trött och å och lägga mig? Varför vill jag gå och lägga mig när jag har tid att måla och göra saker? (typ när jag kommer hem från jobbet eller så)

SJU (7) arbetsdagar kvar nu bara

5 kommentarer:

  1. när jag jobbade på posten så sorterade jag.

    SvaraRadera
  2. janis joplin är alltid bättre än allt annat. åh i love her. nu ska jag lyssna på piece of my heart och önska att du och jag var på woodstock min fru. med håret nedsläppt och utan BH. puss.

    SvaraRadera
  3. Det är verkligen en skitbra låt.

    och jag känner vääl igen det där med att man får lust att göra saker när man ska gå och lägga sig och vice versa. jag är jämt sån. jag måste t ex om en halvtimme gå och lägga mig (för jag jobbar som lokalvårdare och börjar kl 6 varje morgon..) och nu har jag ingen som helst lust att gå och lägga mig.. det är nu man börjar känna sig pigg.. konstigt det där..

    SvaraRadera
  4. jag brukar för det mesta vara helt kreativt torrlagd till 23-00 någon gång. ska det skrivas ska det göras på natten.

    för övrigt kan jag inte måla. men det hade varit kul att kunna.

    SvaraRadera