söndag 20 juli 2008

släktläger

ja alltså jag var på släktträff i helgen. På min pappas sida har jag massor av släkt. Mina kusiner skaffar partner, barn och hundar i svindlande hög hastighet, så släkten bara växer och växer. I år var det inte mindre än sju nya personer med (två nya som i att dom var bebisar, och de andra nya som i att inte just vi träffat dom innan). Det måste vara en rätt överväldigande upplevelse att vara med på ett av våra släktläger för första gången. Men också rätt kul, hoppas jag.
Håltloppet gick sådär. Jag fick en bra tid (28.26, vilket är 5.10 per km, och det är väldigt mycket backar), men dålig placering (slutade på femte plats). De andra var helt enkelt alldeles för bra. Jag säger som jag har gjort varje gång de senaste åren, NÄSTA år! då ska jag ha tränat massor och jag ska slå alla med häpnad.
Annars har jag pratat en hel del med diverse kusiner och annat, lekt lite med världens sötaste barn (emil, och ja, min barnfobi verkar gå över), supit och gjort andra bra saker. I lördags spelade vi charader (jag minns särskilt majas fantastiska gestaltning av "geisha-kulor") tills tre-nånting, och jag avrundade sen kvällen med mina systrar med att kasta vedträn på ett getingbo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar