söndag 13 juli 2008

baka bröd

Jag sitter i heddas kök. Vi bakar bröd, och min deg jäser just nu. Hennes med. Har under tiden kollat in blondinbellas blogg, den var inte så spännande. det bästa med den var att hon skrev "stormatol leende" (istället för stomatolleende). Jag skrattade lite när jag läste det.
Igår var jag jättebakis och gjorde ett pilotavsnitt av "nils arthur: based on a true story". Den blev bra. Sen åt jag bakispizza med min syster, det var väldigt så trevligt. Våra ex ringde till oss ungefär samtidigt och hennes hund gjorde en kullerbytta.
På kvällen var vi på Kellys och gjorde lite mer film, ida var en fantastisk regi-assistent. Vi gjorde filmerna "det onda snuset" och "nikotin love", en skräckis och en romantisk film. Dom kommer bli väldigt bra, jag ska bara bråka massa med gimp gap, eller nåt annat bra program. Testade ungefär tusen olika sätt att göra .jpg till .avi, det borde väl inte vara så svårt. Men det är det!! Jättesvårt. Åt helvete svårt. T.o.m. sebbz som annars jobbar som datanörd visste inte vad jag skulle göra. Det närmaste vi kom var ett sätt som fungerade på hans data, men inte på min. Men jag lovar att lägga upp alla filmerna på youtube sen när dom är klara. Så ni får se.
BAKA BRÖD!!! Jag gick upp vid sju för att gå hit och baka. nu myser vi i köket med våra laptops.

3 kommentarer:

  1. men vaddå? har ni inte spelat tillräckligt med cs i era dagar eller? vi gjorde u .avi-klipp från bilder all of the times. vegas nåt tror jag programmet man använde heter..

    kläm

    SvaraRadera
  2. > cd katalog_med_fina_jpeggar/
    > mencoder "mf://*.jpg" -mf fps=25 -o jätte_fin_film.avi -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4
    *klar* \o/

    SvaraRadera
  3. jonas, meh jag testade jättelänge igår med mencoder och det blev bara sepe. funkade på sebbz data men inte på min. men jag hittade ett program som klarade biffen. fast det kraschar _hela_ tiden, men ändå.

    SvaraRadera