fredag 12 oktober 2007

spam


jag spammar, jag vet. men det är ju nu i början, sen kanske jag blir dödsseg med att lägga upp saker och så. Dessutom ska jag till malmö i helgen, så det blir ju några dagar (minst) helt utan blogginlägg...

Bilden ovan är en tshirt man kan köpa här om man vill. Jag funderar faktiskt på om det är värt det :) bara för att retas liksom. tillhör man den ironiska generationen så gör man (för er som inte vet och inte kan se, så står det "fuck the color blind") (jag kan inte se att det gör det)

Det känns som att jag tjatar om det här, men jag tycker faktiskt det är lite festligt. fast i onsdags hade vi färglära, det var svårt. liksom, vadå kontrastfärger? själv tycker jag rött och grönt matchar jättefint. jag har skrivit ut den här bilden och satt upp, för att påminna mig själv om att undvika att använda rött och grönt i samma. gjorde en tavla i akryl med nästan bara rött och grönt (och svart), men jag frågade min kompis och hon sa att den var fin ändå. och mamma tyckte också den var bra, så det är nog ganska ok ändå :) jag kanske gör väldigt coola målningar, fast egentligen beror det på att jag inte ser att de ser konstiga ut. ni kanske tror att jag är djärv med färgerna? äh, bara jag som är lite färgblind.. :)

nu ska jag fixa mackor inför den långa resan söderut. ha det!

2 kommentarer:

  1. jag tycker det är coolast i världen att du är färgblind och pluggar konst! Skalbaggar e fint. Jag gjorde också skalbaggar när jag gick på folkis, fast tygtryck istället. (de var faktiskt ganska lika dina, ett sammanträffande bara?) Ha det gott i malmö, du får snart ett paket.
    Kram

    SvaraRadera
  2. hehe, coolt med baggarna! jaa, jag hittade min från en bok på ett cafe på öland, så jag tror på sammanträffande :)
    paket! :D

    SvaraRadera