tisdag 23 oktober 2007

old stuff



oh yes, min kamera kom igår :D så nu blir det lite mer gamla bilder :)

det är konstigt, för när jag gjorde dessa bilderna blev jag väldigt nöjd, men nu när jag ser dom så känns dom sådär.. undrar varför jag inte längre är nöjd? jag har blivit mer självkritisk tendens på sistone, och det är ju lite jobbigt. men de flesta perioder går över och så småningom kommer jag nog bli stolt och glad över vad jag gör (igen). Ska skulptera istället ett tag har jag tänkt. Men det är några bilder som behöver bli klara först, så vi får se hur det går med den saken. kanske hinner jag göra lite denna veckan, har massa ideer :)


kol på papper. originalstorlek.. öhm.. lite större än a3 :)



kol och krita, efter en bild som min pappa har tagit. ca 100x70 cm (jag gissar bara)


kol, självporträtt (spegel). a3




jag gillar kol :) gjorde massa porträtt en eftermiddag, det var kul. de första blev sådär, sen blev de bättre och bättre, men sen tröttnade jag och då blev de fula igen :) (de här var bland de som blev bättre). också a3



färgerna blev lite konstiga, sen när jag lärt mig ordentligt hur kameran funkar kommer jag nog skratta åt den här bilden :) akryl på pannå, a3 kanske



kol och vit grundfärg på golvpapp. golvpapp får vi ta gratis och den är brun och fin. den här bilden är egentligen bara en övning för att lära sig komposition, så själva motivet inte ska bli lika i fokus, utan betraktaren ska se hela bilden. typ. det var svårt att tänka så, men det går väl lite bättre nu tror jag. ser ni vilken fin diagonal det vita bildar, och hur de svarta områdena "pratar" med varandra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar