måndag 15 oktober 2007

inga bilder

doh, inga bilder att visa idag.. eller egentligen tänkte jag visa en eller två, men läraren har gått hem, och datasalen är jättehemlig. så den måste vara larmad och låst och så, och det kan bara en lärare göra. dessutom är larmkoden jättehemlig, så dödshemlig så ingen student ens får stå i närheten när de slår in den. omg. därför blir det inga bilder idag.

jag längtar efter en kamera. men jag vet inte alls vilken, känns som att två som verkar ungefär lika bra kan kosta väldigt olika.. hjelp... vad tror ni? nån som har nåt att rekomendera? nåt märke som är särskilt bra? vad ska man gå efter?
den här kanske?

så jag kan blogga på allvar, massa massa bilder.. fast det blir ju en del censur förstås, har inte oändligt med plats (och ork). men jag har tänkt kanske en bild minst per dag iaf. hmm, en ide är att göra en följetong, typ visa skiss, visa duk, visa arbete, visa den färdiga målningen... bluäh, vill ha en kamera nuuuv!

(helgen var bra btw. malmö är ju dödsfint. lite som ett annat land, dom pratar nästan ett annat språk.)

en annan sak jag vill ha är det där internet. hemma. adsl blir bra, men det tar sån tiiiiid! men snart. har fyllt i en lapp iaf, så om ca 10-12 arbetsdagar :)
och så vidare

2 kommentarer:

  1. Om det skulle va så att du hittar bästa kameran så tipsa mig, jag vill också ha en. Fast kanske mer åt systemhållet...

    SvaraRadera
  2. Hej Elisabeth, jag har en bra kamera som jag är jättenöjd med. Canon Ixus 75 heter den, finns i en variant som heter 70 också, det enda som skiljer är storleken på skärmen tror jag. Vi köpte den för 2700 tror jag, men den är grym och dessutom tror jag den har gått ner lite i pris nu. Man kan ta svartvita bilder å t.ex. välja ut en bild så att kameran bara plockar upp typ rött eller nått sånt.. Ah.. Lite svårt att förklara! Men den är grym iaf!=)

    SvaraRadera