söndag 5 april 2009

Påsklovet är äntligen här, jag dricker påskmust.

Det har blivit lite dåligt med bloggandet senaste tiden. Så kan det vara.
Jag åkte till Munchen förra helgen, hälsade på min kära lillasyster som går dansskola där. Jag tittade på när hon dansade, och herregud vad bra hon är. Jag blev inspirerad, så på min egen danslektion tisdagen efter helgen ansträngde jag ! 3maj på pustervik, kom kom!
För övrigt innehöll min munchen-vistelse ett visst mått lederhosen, öl och fest, men framför allt så slappade vi. Det var skönt. Munchen kan jag titta närmare på en annan gång när jag är lite piggare.
Jag kom tillbaka till Göteborg precis i tid för en obligatorisk redovisning. Veckan förflöt i vanlig ordning, tiden gick och så. Jag jobbade som vanligt på onsdagen, förutom det fick jag inte mycket gjort. Kandidatarbetet tar mycket på nerverna, några i gruppen verkar inte tro att jag kan något och/eller att det jag borde göra är väldigt lätt. Det är väldigt störande, och ju mer de tjatar, desto mindre gör jag.
I torsdags åkte jag till stockholm, hälsade på Hedda i SOLNAAAH. I fredags gick jag på nationalmuseum och moderna museet, kände mig väldigt kulturell. Det var väldigt bra och fint och inspirerande, jag var på vippen att köpa fem, sex böcker i museishopen, men det blev ingen alls tillslut.
Vi skulle festa på fredagen, det var planen. Christina, den i kandidatgruppen jag inte får panik på, och jag hade planerat väldigt, den här kvällen skulle vi slå på stort! Jag drack några öl först med Hedda och Per (plus några andra) och åkte sen till Chrisses kompis lägenhet. Plötsligt var jag skitfull, spydde (i toaletten!) och däckade i kompisens säng. Så kan det gå.
Efter Stockholm åkte jag till Sätila, min morbror Tomas fyllde 40 år. Jag hade som plan att presentera mig som "tomas pojkvän", men det var bara en enda som frågade hur jag kände honom. Och hon hörde nog inte ens eftersom min syster snabbt svarade att vi var systerdöttrar, så big fail på mitt skämt.
Idag har vi varit ute och sprungit i skogen, pappa, Bodil och jag. Duktigt, duktigt av oss, men jag bävar inför Göteborgsvarvet. Efteråt stretchade vi, Vally hjälpte mig lite på sitt sätt, och sen låtsades jag vara Vally och hjälpte Bodil på Vallys sätt. Då lade hon frolic i örat på mig.
Nu är det påsklov! och jag vägrar ens tänka på kandidatarbetet. doh, jag gjorde det. doh! igen! doh!
förresten var förra inlägget bara hittepå.

3 kommentarer:

  1. va förra inlägget bara hittepå??? Jag har redan köpt solglasögonen... Får väl ge dom till någon annan då.

    SvaraRadera
  2. Elsas humor?

    http://www.swiss-miss.com/wp-content/uploads/2009/03/clnskd4v5lklffus94iembyco1_500jpg2-480x456.jpg

    SvaraRadera
  3. Jag gillar dig med. Jag väntar på dig sålänge då...

    SvaraRadera