onsdag 29 april 2009

Jobba jobb

En strålande dag som denna sitter jag inne på ericsson. Det är ganska trevligt ändå, vi tog nyss glasspaus och nu tar jag bloggpaus. Markus påpekade att det finns postfack här "ska ni inte kolla om ni har fått någon post?". Jag kollade genast och visst hade jag ått post!
På ericsson förekommer det väldigt många förkortningar, och varje gång någon säger "cpg" fnissar jag lite inombords. cp-u:ns brorsa, typ.
Andra hilights är luncherna med jonas och numera markus. Det är trevligt med lunchträffar. Och ni vet såna där skyltar "din mamma jobbar inte här!" som finns uppsatta på diverse lunchrum på diverse företag? Här behövs ingen sån lapp. I princip är ericsson en mamma. I vilket fall behöver man inte diska sin tallrik.
*roar sig själv*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar