onsdag 22 april 2009

10. dikt

Karin och jag har gjort en dikt. Den handlar om en festlig lördag, men den liknar nog mer mina lördagar än hennes. I alla fall.
Varsågoda!

Hon sa: "du bör bjuda till charmig, nykter och trevlig premiärmiddag"
"Jag bör lära er skura!"

förfest
limousine, hej... eller grattis
ivrig entré, present
dyr parfym i afton
jag skall hälsa ett gäng as
chips, kall dip, vin, snittar
(kul?)
min vackra yta, slips, elegant skiva, torr etikett
nosa på sexig gäst, bli kalas
uppvakta fjantig kändis på en upprymd balkong!

meny, present, kräftor, ljus
elegant, dekadent alkohol
drygt, dåsigt tal av poesi
skål! tårta!
drag och musik, tack
maxsång åt gitarr, festivallåt!
du kanske skall berusa dina polare?
de har alltid fest så vänner får sticka in
stila för en glad, smal, smart kalassingel
efter sitt fiasko
full som ett as, helt tänd
kladdar desperat på killar
förtär en röra
vi borde slå vår rap, live!
(snack, dunk
kung och poet
sensation
pinsamt bråk
med dimmig orsak
deppigt tumult
Gud!)
fartchips, ös-öl och cigarett
(ska vi gå ut?
nej, våra fötter är is
iskall is)
jag är väck
hög stämning
invitsmsar
min sociala superkompis gör stan, hög och cool
sjungande snyggon, fantastisk krog!
han vill ha kort lack
tragisk dans bland tryckare
hon stör, barnöt!
jag begär din stjärna (all in!)
folk garvar då jag tar hennes kavaljer
dålig-dricka-orgie
jag vill, du vill
taxi ända hem
exklusiv under, du skall stanna?
ja! hipp debut.
mina händer fumlar mot det privata
men hoppsan, din frisyr är stel som stearin
varm svulstig lurvig
han kom sen
spill, vad party
vilken lördag.

(risig, bakis, skumbad,
den som kan lyssna lever het
vem vare???
alltid bra skvaller)

1 kommentar: