tisdag 27 maj 2008

hej

hu. den senaste tiden har jag varit trött och lättirriterad, sur och hormonell. sjukt jobbigt. men det blir nog bättre snart hoppas jag.

min granne har bestämt sig för att stänga av sin router ibland, vilket för mig innebär att jag inte har något bra internet längre. Tidigare var det jättebra, dom hade okrypterat nätverk, stabilt som knappt ett trådlöst nätverk kan vara. Bara att surfa och skratta.
Nu måste jag skaffa eget internet, sjukt jobbigt. Elaka grannar. Tänkte skaffa sånt där 3g-internet, det är billigt. Det tråkiga är bara att alla internet har 18 månaders bindningstid. Jag vill inte vara bunden i 18 månader! Det är jättelänge ju. Jag funderar på att knacka på hos mina grannar och fråga om jag får vara med och betala lite och så får jag surfa på deras internet. Det lutar åt det alternativet just nu. Vi får väl se, jag känner mig helt handikappad utan internet i alla fall.

Jag vill vara ledig. Jättegärna vill jag vara ledig, jag har så mycket saker som jag vill göra men inte hinner. Vara uppe på natten vill jag gärna vara, men då blir jag så trött på dagen.

Nu är jag hos en kompis, och han är och hämtar thai-mat åt oss. tack så mycket, det ska bli gott och jag är jättehungrig.

1 kommentar:

  1. man kan köpa en bärbardator med inbyggt 3G nät för typ 3000. jag fatta inte allt men nils sa att det var bra.

    SvaraRadera