fredag 16 maj 2008

blandade utdrag från mitt huvud

Jag måste klaga lite. Minns ni hon från mitt jobb som jag nämnde lite för ett tag sen? Hon var ovanligt jobbig idag, eller också var jag extra känslig. Men det är nästan fascinerande hur man kan tro att folk vill hör oändligt mycket om ens liv, när man själv över huvud taget inte bryr sig om någon annans...
Det är jobbigt att störa sig på någon. Hon på jobbet är egentligen en väldigt trevlig och fin person, i början gillade jag henne som fan (hon var nästan den enda som pratade med mig). Och on är säkert inte så jobbig som det känns, allt blir så mycket värre när man börjat störa sig. Jaja, det där var dagens klag i alla fall.

På tal om jobbet. Jag fick beröm häromdagen, han som jag jobbar mest med sa att jag var den bästa som gått där jag går sen omläggningen i november. Jag blev löjligt glad. Det är så fint att känna att man är bra på det man gör (även om det bara är brevbäring).

Det sägs att man behöver 12 kramar per dag för att må riktigt bra. Jag vill kramas 12 gånger! Idag har jag fått två kramar. Grejen är att jag inte är så naturlig och kramig av mig, så jag vet inte hur jag ska göra för att skrapa ihop tolv kramar, men kom hit och kramas vettja! eller så kan jag komma till dig. det är vilket som. eller så kan vi ses på halva vägen... och när vi ändå ses kan vi väl ta och hitta på något trevligt?

Idag har jag haft hemmakväll med mig själv (och vally). Det har varit riktigt skönt, jag har gjort massa bra saker. När jag gick på konstskolan kunde jag gå omkring flera dagar och inte veta riktigt vad jag skulle hitta på, och jag kände mig inte särskilt kreativ. Nu, när jag jobbar och inte har lika mycket tid, nu när jag bor i en liten lägenhet och inte har plats, så sprutar det ideer ut ur huvudet på mig. Så det var skönt att gå omkring och pyssla hela kvällen. Dessutom har jag läst ut en bok, gosat en himla massa med vally, färgat håret och ätit pizza.
Det bästa är nästan att jag inte känt mig ensam alls! Jag har ju annars väldit lätt för att känna mig just ensam. fan vad jag är bra ikväll! Snart ska jag ut till mitt utomhusprojekt, bilder kommer sen. hej jag är nöjd med mig själv som aldrig förr!

Jag behöver en cykel. Den behöver inte vara snygg, men den får gärna vara billig. Nån som har en till mig?

GÖTT med helg! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar