måndag 14 april 2008

hisskonst och det



den där låten alltså (run)

Jag gillar att jobba 75% (jag vet, jag har nog sagt det minst tre gånger till alla jag träffat, men jag gillar det verkligen så mycket också). Jag gillar att själv bestämma hur jag vill leva mitt liv. Och att jag gör det.

På jobbet åker jag mycket hiss. Det är tråkigt, och för att liva upp det lite brukar jag rita lite på olika papper som hänger uppe (typ, "cafet på bottenplan ska byggas om, hoppas det inte stör", "vi ska ha fest på lördag, ha överseende", "hissen kommer vara avstängd för reparation" osv). Det roligaste med det är att i de flesta hissar är det någon som svarar. På den lappen om cafeombyggnad ritade jag en kaffekopp. Nästa dag hade någon ritat en kanelbulle. Idag hade någon ritat en tårtbit också. Då ritade jag en gubbe som var jätteglad :) Det är kul att göra saker ihop med folk man inte har någon aning om vilka de är, och på ett sätt är ju det här konst i sin gladaste form. härligt härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar