onsdag 9 januari 2008

utomlandet

jag kan tänka mig att flytta hit
särskilt om detta är den sämsta månaden, vädermässigt. jag är verkligen väderstyrd! Här är det kallt och regnigt, men inte varje dag, och inte sååå kallt.
Några kompisar har länge snackat om att bo i ett kollektiv här någonstans, och det är verkligen lockande att vara med.
Ett civilingenjörskollektiv :)fast ja, då måste jag ju bestämma mig för att plugga klart på chalmers först, eller iaf minst ta min bachellor. Stanford ligger här också. Eller ja, det är ju en bra bit ifrån stan, men ändå. Utbytesstudent kanske jag ska bli. Jag är verkligen sugen på att flytta hit och inte mera bo i sverige. Mest på grund av vädret.

Jag sitter på internetcafe och datar. det är fint, en stor kaffe är verkligen stor. Lägenheten där vi bor i är iskall. Våra kobompisar som bor där har fått visa-problem, och har inte kommit hit än efter julen, och dom får inte ha nattgäster. Så egentligen får vi inte bo där alls, och om vi sätter på elementen så märker hyresvärden att det är någon där (det går åt massa el). Det är kallt och fuktigt, men ändå helt ok (det är ju gratis). När man andas därinne kommer det rök ur munnen.

7 kommentarer:

  1. om du har tid och lust får du om du kan gärna köpa ett objektiv till mig. Canon 100mm f2.8 macro. max 500$ tror jag, fast det kan nog vara svårt.
    Bestbuy tar 600$ för den men på amerikansiska pricerunner finns den i NY för 430$...

    Bara om du vill och har ork och lust och sånnt.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Hej hej, tack men jag köpte en här, förmodligen mycket dyrare men jag kunde inte vänta...

    Jepp 138 e de till Stig.

    Puss!

    SvaraRadera
  3. ...eller jo, om du skulle hitta en Canon Powershot A650 IS för mindre än 480 dollash så skulle du kunna köpa en... om du har tid, ork och lust att kolla då... vore snelt... ja... jag kan överföra pengar om det behövs...

    kramm...

    pus...

    hävv fann...

    löv...

    osv osv

    SvaraRadera
  4. ...så kan jag öppet-köp-lämna-tillbaka den jag har redan köpt... den kommer nog samtidigt som du kommer hem ändå...

    ja, puss och så...

    SvaraRadera
  5. ...alltså om du vill då. och inte har nåt annat viktigt för dig. eller så. typ. liksom...

    SvaraRadera