söndag 20 januari 2008

äntligen hemma

nu är jag tillbaka i hjo. äntligen hemma även om hjo som stad inte känns alls bättre än förut. men ändå, äntligen hemma. mitt hemma. min lägenhet, mitt rum, ikväll ska jag sova i min egen säng, jag sitter vid min dator och lyssnar på min musik. det är nåt särskilt med att vara hemma.

Vi slutade blogga ganska abrupt. Det var så att det blev bra väder. Tholen kom och lyckan var stor. vi satt ganska mycket i en park med massa hippies och mös i solen och vi festade ganska mycket. Jag är väldigt glad att vi fick träffa tholen lite grand iaf, även om det inte blev alls så mycket som vi hade hoppats. (tråkigt att kask inte kom dit alls :/ )

Vi åkte hem. flygresan var lång och tråkig, dålig luft, dålig mat, dålig sömn. jag somnade med benen i kors och fick ett märke på benet efter sömmen på jeansen. det är fortfarande rött :>

jag kom till göteborg på kvällen i onsdags. åkte till min syster, där jag tänkte bo litegranna, sov på hennes soffa. Det var så trevligt att träffa henne, att träffa min älskade lilla pluttVally och hennes nya dödsgulliga valp. Sen gick dagarna, jag träffade lite kompisar och försökte inte vara jetlaggad. det gick ganska bra, jag är ändå bra på att sova.

Jag träffade nicklas igen, första gången sen vi gjorde slut. Det var som att peta upp en sårskorpa, väldigt härligt och samtidigt väldigt smärtsamt. Såret tar längre tid att läka.
Jag sov över, och klockan fem på morgonen slutade jag sova. Jag vände mig ett tusen gånger och sen datade jag lite. Det kändes så absurt att vara så trött och ändå inte kunna sova. jetlag eller känslostormar, jag vet inte, men jag somnade inte igen. Efter ett tag vaknade nicklas också och vi började prata. sådär bra prat, om saker som (i alla fall för min del) behövde pratas igenom. sen sa han att han inte kunde heller kunde somna om så vi satte på en film. fem minuter in i filmen hade han somnat. jag såg klart filmen, väntade på att hans väckarklocka skulle ringa. sen åkte jag tillbaka till helena. konstigt tom, och med en stor, tung klump i magen.

lördag kväll firade jag min födelsedag på krogen (sejdeln, eftersom kellys, king's head och min bror och jag var fulla). Det var trevligt, jag pratade med många och blev lagom full. på vägen hem träffade vi kapten röd (och jag längtar till sommaren)

idag fyller jag år. minsann. oj vilken härlig dag. jag har varit trött. min syster var trött. men min mamma, hennes pojkvän och min bror kom och det var nice att träffa dom lite. även om jag hellre hade varit piggare och gladare.

sen åkte jag hem. Jag sov nästan hela vägen. Snart ska jag krypa ner i min egen säng i mitt egna rum. rena lakan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar