torsdag 17 september 2009

Stackars, stackars mig

Jag är sjuk. Hemskt sjuk! Dock är det inte den hypade svininfluensan, utan en vanlig sketen halsfluss. I tisdags på vagnen hem fick jag feber, och jag hann knappt innanför dörren innan jag däckade. Det gick rätt snabbt, mindre än en timme tidigare hade jag fikat med linus och mått rätt bra. Lite ont i halsen, men då rakt ingen feber.
Hur som helst. Efter en sjukt jobbig natt var det oändligt synd om mig. Igår hade jag feber så jag inte kunde stå upp, bara att gå på toa eller hämta vatten kändes alldeles för jobbigt. Synd att jag inte har någon termometer så jag kan säga exakt hur hög febern var, så ni vet exakt hur synd det är om mig, men den var förmodligen nåt på 50 grader, så sjuk som jag var. Efter några ibumetin klarade jag att gå ut med vally så hon fick kissa. Tur att jag hunden med världens största blåsa. På kvällen började febern gå ner och Patrik kom och tog hand om mig <3 Han hade med sig smutti och proviva och mat som jag tyvärr inte kunde äta eftersom min hals är lika stor som ett sugrör ungefär.
Idag verkar febern vara borta och jag är mycket piggare. Dock är halsen fortfarande svullen, ordentligt till och med. Men jag är glad att jag kan, tex, sitta upp.

1 kommentar:

  1. Stackars stackare, inte kul att vara sjuk.
    Krya på dig!!

    SvaraRadera