tisdag 13 april 2010

panikmåleri

(milis är jag, moln är min fru):
moln> kan du panikmåla tror du? jag kan supporta dig
moln> stå med energidrycker brevid och räcka över penslar
moln> din blogg med label egen konst räckte typ som arbetsprov
milis> va?
milis> jag kan panikmåla
milis> vad ska jag panikmåla?
milis> vad för arbetsprov?
milis> jag fattar inget
moln> haha
moln> jo
moln> dom ville ju se vilken typ av konst du gjorde
moln> för det var flera som ville ställa ut saker
moln> så "egen konst"-länkning blev det
moln> http://maja-elisabet.blogspot.com/search/label/egen%20konst
moln> den börjar så fint med bilden på bodil
moln> men du då säger jag att du ställer upp
moln> *tackat ja*
moln> jag lovar att stå brevid dig hela tiden som försäljningsstöd
moln> och assistera med att räcka över penslar och sträcka dukar fram tills dess
milis> men oj
milis> vilka dom?
moln> men har du helt glömt
moln> jag sa ju att jag anmält dig till a la london i lördags!
...
moln> jag kommer till dig och hjälper dig, är du ledig hela söndan?
moln> nu på söndag
moln> jag har en jättelång mailväxling med mattias som håller i det där
moln> han var noga med att konstnären själv skulle vara med

Så nu ska jag vara med där, ställa ut och sälja tavlor. Det känns ändå himla kul, trots allt. Hon borde bli min manager, så kan vi bli som sonny och cher. Minus våld och dålig relation.
Men ojoj. *panikmåla*

Jag har förresten målat ett bord! Det blev ganska bra, om man inte tittar för nära.

1 kommentar:

  1. jag tror det här blir toppen! vilket samarbete, hjärta du.

    SvaraRadera